Mac Mini 2018 + eGPU – komputer do grania …

8 Sty
Mac Mini 2018 + eGPU - komputer do grania ...

Czy mając komputer Mac Mini 2018 z zewnętrzna kartą graficzną, mogę być zadowolony z jego osiągów w grach komputerowych ? Moim zdaniem – TAK. Czy jest to opłacalne, moim zdaniem NIE. Czy lepiej jest kupić stacjonarny komputer PC do grania lub konsolę – moim zdaniem, TAK.

I na tym bym poprzestał, lecz przypuszczalnie jest wielu takich użytkowników jak ja, którzy wykorzystają komputery z nadgryzionym jabłkiem również w grach. Oto konfiguracja mojego komputera :

  • Mac Mini 2018 z procesorem i7 3.2GHz i 32 GB RAM,
  • eGPU Razer Core X GPU + Asus RX 5700 TX.
  • monitory :
    • Apple Thunderbolt Display 27″ – podłączony do Mac Mini,
    • DELL 24″ P2418D – podłączony do eGPU – do gier.
  • System operacyjny :
    • macOS Big Sur,
    • Windows 10 Home.

O wydajności eGPU mojego komputera, możecie przeczytać w jednym z poprzednich artykułów, test został przeprowadzony w programie HEAVEN benchmark.

Większość moich gier to gry RPG i strategie, które działają pod systemem operacyjnym macOS i Windows 10 ( Boot Camp ). Przy mojej konfiguracji jestem w stanie osiągnąć w każdej z nich średnio 60 kl/s w rozdzielczości 2K (2560 x 1440) i pełnych ustawieniach jakości grafiki.

Nie dostrzegam różnicy w ilości klatek na sekundę w grach, pomiędzy systemem operacyjnym macOS Big Sur a Windows 10. W obydwu przypadkach jest to liczba bardzo zbliżona do siebie. Dodatkowo w związku z tym iż mój monitor ma odświeżanie 60 Hz, wykorzystuję funkcję synchronizacji pionowej w ustawieniach gier, aby obraz płynnie został wyświetlany na ekranie. A wiąże się to z ograniczeniem ilości wyświetlanych klatek do 60 lub 30 na sekundę.

Poniżej znajdują się zrzuty ekranów z ilością kl/s jakie uzyskałem w danej grze, klatki były mierzone w programie Steam i są zapisane w lewym górnym rogu zdjęcia.

Gry – Windows 10 (Boot Camp )

Oto kilka zrzutów ekranów z gier uruchomionych w systemie Windows 10, niestety nie wszystkie moje gry z biblioteki Steam, są dostępne pod system macOS.

Divinity: Original Sin - Windows 10 (Boot Camp ) - 78 FPS
Divinity: Original Sin – Windows 10 (Boot Camp) – 78 FPS
Wasteland 3 - Windows 10 (Boot Camp ) - 73 FPS
Wasteland 3 – Windows 10 (Boot Camp) – 73 FPS
Phoenix Point - Windows 10 (Boot Camp ) - 58 FPS
Phoenix Point – Windows 10 (Boot Camp) – 58 FPS
Shadow of the Tomb Raider - Windows 10 (Boot Camp ) - 58 FPS
Shadow of the Tomb Raider – Windows 10 (Boot Camp ) – 58 FPS
Tomb Raider - Windows 10 (Boot Camp ) - 70 FPS
Tomb Raider – Windows 10 (Boot Camp ) – 70 FPS

Gry – macOS Big Sur

A oto kilka zrzutów ekranów z gier uruchomionych w systemie macOS Big Sur, jak wspomniałem, dużych różnic w wydajności pomiędzy systemem Windows a macOS nie widzę.

Baldur's Gate 3 - macOS Big Sur - 66 FPS
Baldur’s Gate 3 – macOS Big Sur – 66 FPS
Tyranny - macOS Big Sur - 68 FPS
Tyranny – macOS Big Sur – 68 FPS
Divinity Original Sin 2 - macOS Big Sur - 113 FPS
Divinity Original Sin 2 – macOS Big Sur – 113 FPS
Pillars Of Eternity 2 - macOS Big Sur - 40 FPS
Pillars Of Eternity 2 – macOS Big Sur – 40 FPS
Pillars Of Eternity - macOS Big Sur - 46 FPS
Pillars Of Eternity – macOS Big Sur – 46 FPS

Jeżeli masz jakieś pytania lub sugestie dotyczące tego artykułu, napisz o tym w komentarzach poniżej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.