Mac Mini 2018 + eGPU – komputer do grania …

Mac Mini 2018 + eGPU - komputer do grania ...

Czy mając komputer Mac Mini 2018 z zewnętrzna kartą graficzną, mogę być zadowolony z jego osiągów w grach komputerowych ? Moim zdaniem – TAK. Czy jest to opłacalne, moim zdaniem NIE. Czy lepiej jest kupić stacjonarny komputer PC do grania lub konsolę – moim zdaniem, TAK.

I na tym bym poprzestał, lecz przypuszczalnie jest wielu takich użytkowników jak ja, którzy wykorzystają komputery z nadgryzionym jabłkiem również w grach. Oto konfiguracja mojego komputera :

  • Mac Mini 2018 z procesorem i7 3.2GHz i 32 GB RAM,
  • eGPU Razer Core X GPU + Asus RX 5700 XT.
  • monitory :
    • Apple Thunderbolt Display 27″ – podłączony do Mac Mini,
    • DELL 24″ P2418D – podłączony do eGPU – do gier.
  • System operacyjny :
    • macOS Big Sur,
    • Windows 10 Home.

O wydajności eGPU mojego komputera, możecie przeczytać w jednym z poprzednich artykułów, test został przeprowadzony w programie HEAVEN benchmark.

Większość moich gier to gry RPG i strategie, które działają pod systemem operacyjnym macOS i Windows 10 ( Boot Camp ). Przy mojej konfiguracji jestem w stanie osiągnąć w każdej z nich średnio 60 kl/s w rozdzielczości 2K (2560 x 1440) i pełnych ustawieniach jakości grafiki.

Nie dostrzegam różnicy w ilości klatek na sekundę w grach, pomiędzy systemem operacyjnym macOS Big Sur a Windows 10. W obydwu przypadkach jest to liczba bardzo zbliżona do siebie. Dodatkowo w związku z tym iż mój monitor ma odświeżanie 60 Hz, wykorzystuję funkcję synchronizacji pionowej w ustawieniach gier, aby obraz płynnie został wyświetlany na ekranie. A wiąże się to z ograniczeniem ilości wyświetlanych klatek do 60 lub 30 na sekundę. Preferuję jednak system macOS i na tym systemie gram również w gry.

Poniżej znajdują się zapisy z ilością kl/s jakie uzyskałem w danej grze, klatki były mierzone w programie Count It i zapisywane do pliku. Wszystkie gry uruchomione są w rozdzielczości 2K z maksymalnymi ustawieniami grafiki.

Tomb Raider - 2K / grafika Ultra / średnio 65 kl/s
Tomb Raider – 2K / grafika Ultra / średnio 65 kl/s
Divinity Original Sin - 2K / grafika Ultra / średnio 92 kl/s
Divinity Original Sin – 2K / grafika Ultra / średnio 92 kl/s
Frostpunk - 2K / grafika Ultra / średnio 52 kl/s
Frostpunk – 2K / grafika Ultra / średnio 52 kl/s
Baldur's Gate 2 - 2K / grafika Ultra / średnio 56 kl/s
Baldur’s Gate 3 – 2K / grafika Ultra / średnio 56 kl/s
Divinity Original Sin 2 - 2K / grafika Ultra / średnio 93 kl/s
Divinity Original Sin 2 – 2K / grafika Ultra / średnio 93 kl/s

Oto lista gier w jakich przeprowadziłem pomiar ilości wyświetlanych klatek na sekundę:

  • Tomb Raider – średnio 65 kl/s
  • Divinity Original Sin – średnio 92 kl/s
  • Frostpunk – średnio 52 kl/s
  • Baldur’s Gate 3 – średnio 56 kl/s
  • Divinity Original Sin 2 – średnio 93 kl/s

Aktualizacja 13.03.2022. Niestety nie mam dobrych wieści na temat eGPU, tylko komputery Mac z procesorami Intela będą obsługiwały zewnętrzne karty graficzne. Nowe komputery z procesorami Apple silicon ( M1 ) nie obsługują i nie będą obsługiwać eGPU.

Jeżeli masz jakieś pytania lub sugestie dotyczące tego artykułu, napisz o tym w komentarzach poniżej.

2 thoughts on “Mac Mini 2018 + eGPU – komputer do grania …

  1. Witaj. Mam ten sam komp Macmini, czy jeśli zakupię zewn eGPU + kartę Radeon to będzie śmigać z MacOS Big Sur lub na Bootcampie z Win10 ? Bawię się obróbką video : FCPX i Motion oraz Davinci i Premiere. Czy to działa z eGPU ?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.